Succesul apicolelor romanesti Apidava
0Cecilia Caragea: Cea mai buna piata externa care este?
Alina Mates, director marketing Apidava: Din punctul de vedere al consumului de miere, ani de zile Europa a fost cea mai buna piata. Consumatorii europeni apreciau cam acelasi gen de miere ca si consumatorii romani. Si asta ne-a ajutat. Apreciau gustul, apreciau flora deosebita din Romania, calitatea produselor noastre si erau dispusi sa plateasca un pret mai mare decat din tari non-UE. Dar in ultimi ani lucrurile se schimba in Europa si tot mai mult castiga teren clienti din Asia, care pun mai mare pret pe produse naturale si pe produse sanatoase in combinatie cu ale lor.
Cecilia Caragea: Asadar, avem produse naturale, sanatoase si romanesti! Si, pana la urma, apicultura romaneasca poate sa fie o buna directie pentru brandul de tara!
Alina Mates, director marketing Apidava: Cu siguranta ca da! Romania este considerata una dintre primele tari producatoare din Europa si productia de miere va fi tot timpul mult mai mare decat produsul intern, ceea ce este un plus pentru noi. Nu trebuie sa fim timizi in a spune ca Romania, la toate targurile internationale, atunci cand participa cu miere… este produsul cel mai apreciat de straini. Este produsul cu care Romania poate iesi oricand in fata, pentru ca toata mierea din Romania este vazuta, pe buna dreptate, ca miere de calitate superioara.
Cecilia Caragea: Si, dincolo de initaitiva privata, de afacerea de familie, ati simtit si un suport, sa spunem asa, din partea autoritatilor? Pentru ca, daca vrem sa facem din apicultura romaneasca un brand de tara, cred ca ar trebui sa se simta un asemenea suport!
Alina Mates, director marketing Apidava: In general, exista programul national apicol, care sprijina intens apicultorii, pana sa vorbim despre firmele care pun pe piata mierea. Si, prin aceste programe, apicultorii tineri, in special, sunt incurajati sa se apuce de apicultura. Noi, personal, in dorinta de a promova apicultura si consumul de miere, organizam impreuna cu Primaria Blaj si Consiliul Judetean Alba, in fiecare an, Targul Mierii. Si am fost la a zecea editie cu un numar de 150 de expozanti si cu peste cinci mii de vizitatori.
Cecilia Caragea: Si cand are loc acest Targ al Mierii?
Alina Mates, director marketing Apidava: Primavara, la sfarsitul lunii martie. Ultimul weekend din luna martie este weekend-ul in care Blajul se umple de miere! Si ne dorim, in fiecare an, sa avem cat mai multi vizitatori, vreme buna, fiindca are loc in centrul istoric al Blajului, in aer liber, astfel incat sa ne poata vizita cat mai multi doritori de a testa produse apicole de calitate.
Cecilia Caragea: Va multumim foarte mult! Iar pe dumneavoastra va invitam sa cumparati mierea Apidava, atunci cand o intalniti in magazine, pentru ca am gustat-o si este, intr-adevar, o miere de calitate. Si sa va programati urmatoarea vacanta la Blaj, in ultimul weekend al lunii martie, si veti participa la sarbatoarea mierii! Veti descoperi si zona, si o miere extraordinara!