In Arena – Despre provocarile si atuurile femeilor in afaceri
0Cecilia Caragea: Intr-una din serile trecute, am stat de vorba cu doamna Alina Mates-Ochis, director de marketing Apidava, despre provocarile si atuurile unei femei in afaceri. In cadrul evenimentului Women in Economy, care a avut loc la Opera Nationala Bucuresti, femeile de succes din domeniul afacerilor din Romania s-au intalnit pentru a-si marca reusitele si… pentru a-si lua energia si elanul pentru anul care urmeaza. Despre lucrurile importante pentru o femeie care vrea sa construiasca o afacere, despre cum se diferentiaza viziunea unei femei de afaceri, despre ceea ce o face sa fie perseverenta si atenta la detalii si despre ce te determina sa continui, despre toate acestea va invitam sa aflati din materialul urmator!
Alina Mates-Ochis, director de marketing Apidava: Ceea ce am putut observa in ultimii ani este o schimbare de mentalitate in cadrul mediului de afaceri. Femeile devin tot mai importante in partea de management a unui business, pentru ca, de obicei, desi barbatii sunt mult mai buni conducatori si lideri, femeile isi fac timp pentru toate detaliile care pot sa apara intr-o companie… Mai ales in cadrul unei companii de familie, unde trebuie sa tii cont nu doar de propria familie, ci si de familiile angajatilor, de dorintele fiecarui angajat, de asteptarile lui, dar sa nu uiti niciodata ca timpul petrecut in familia ta este cel care iti da energia de care ai nevoie in business.
Invitatia din aceasta seara la evenimentul Women in Economy este o oportunitate pentru mine sa cunosc alte femei de afaceri, sa impartasesc lucrurile prin care eu am trecut in afacerea noastra de familie, dar mai ales sa invat de la „In top 50 femei de afaceri“ (aceasta fiind tema evenimentului) si sa inteleg mai bine ceea ce imi ofera viitorul ca provocari si ca oportunitati. Probabil ca atuurile unei femei in conducerea unei afaceri… cu siguranta, ar fi in primul rand frumusetea, in al doilea rand comunicarea si in al treilea rand empatia fata de cel cu care discuta, fiindca este cunoscut ca femeile reusesc sa fie mai empatice fata de cei cu care colaboreaza, nu doar fata de clienti, ci si fata de angajati. Insa exista si, sa spunem, mai multe provocari pe care trebuie sa le trecem cu pasi mai mari, aceea ca, de multe ori, in domeniul acesta avem de-a face preponderent cu barbati… In functiile de decizie sunt barbati si este mai greu sa iti impui punctul de vedere, este mai greu sa arati ca iti cunosti foarte bine domeniul si ca experienta ta valoreaza la fel de mult cu cea a unui barbat. In prezent, in compania noastra lucreaza preponderent femei, in proportie de 60%, atat in sectia de productie, cat si in birouri. Si ne bucura aceste lucruri, fiindca ele tind sa fie mai atente si cu clientii, dar si in procesul de etichetare, de dozare, fiind mult mai atente la amanuntele de pe o linie de productie. Totusi, au nevoie tot timpul de ajutorul barbatilor. Ceea ce pot sa spun este ca in ultimii ani ne-am orientat si noi, ca gama de produse, mai mult spre doamne si, daca pana acum sapte, opt ani ofeream doar produse apicole, acum avem si o gama de cosmetice special dedicata femeilor, Capidava Cosmetic Line, pe care o dedicam in special femeilor antreprenor, care au putin timp la dispozitie si doresc sa se ingrijeasca cu produse naturiste si cu produse pe baza de ingrediente apicole.