Din Cetatea Albinelor APIDAVA – De Ziua Europei
0Din Cetatea Albinelor APIDAVA – De Ziua Europei
Proiect susținut de APIDAVA.
Realizator: Cecilia Caragea.
Luna mai e o luna simbolica pentru batranul nostru continent. Acum sarbatorim Ziua Europei, o sarbatoare anuala a pacii si unitatii in Europa. De fapt, avem doua sarbatori: 5 mai pentru Consiliul Europei si 9 mai pentru Uniunea Europeana. Daca pe 5 mai sarbatorim infiintarea Consiliului Europei, ce a avut loc in 1949, Ziua Europei o sarbatorim pe 9 mai, in amintirea Declaratiei Schuman, prin care a fost propusa unirea industriilor de otel si carbune din statele ce aveau sa creeze Comunitatea Europeana a Carbunelui si Otelului, eveniment care a dus la crearea Uniunii Europene de astazi.
Este o zi a intelegerii si a colaborarii, o zi de referinta pentru drumul tarilor de pe batranul continent in directia pacii, a bunei intelegeri si a progresului, dar in egala masura a respectului reciproc, a respectului fata de cultura si traditia fiecarei natiuni europene.
Este o zi – este, de fapt, o luna a Europei, asa cum multi obisnuiesc sa o numeasca – in care este normal sa ne intrebam, inca o data, cu ce venim noi in aceasta Uniune, ce aducem noi specific sau, cu alte cuvinte, care este brandul nostru de tara. Este ciudat ca multi se gandesc, atunci cand aud de brandul de tara, la o sigla, la un slogan, la un alt simbol care ar trebui sa ne reprezinte. Pentru aceasta, ar trebui sa avem stema, steagul si imnul, pe care ar trebui sa invatam sa le iubim si sa le respectam. Si asta sa invatam de la fratii nostri europeni, dar poate mai ales de la americani, care cu adevarat au inteles mai mult decat oricare altii valoarea sacra a acestor simboluri nationale.
Dar orice brand, pana a ajunge sa traiasca sub forta unui semn sau sa fie recognoscibil dintr-o simpla sigla, reprezinta, de fapt, suma perceptiilor pozitive sau negative (din pacate, de multe ori se intampla si aceasta) cu care se identifica in amintirea si in sensibilitatea celor care au ajuns sa afle despre el. Or, macar acum, in luna mai, in aceasta luna a Europei, ar trebui sa ne gasim si noi ragazul sa ne gandim mai atent cu ce anume venim noi in Europa, care este brandul nostru de tara. Si nu trebuie sa cautam lucruri grandioase, trebuie sa gasim lucruri semnificative, care ne dau valoare. Suma lor este ceea ce conduce la brandul de tara. Si aici ne referim in egala masura la cultura, la istorie, la natura, ne referim insa si la bunurile de consum prin care putem sa ne facem cunoscuti si iubiti!
Un bun exemplu il reprezinta mierea romaneasca, acest produs, pentru multi, atat de banal. Dar mierea romaneasca si-a cucerit, astazi, un adevarat renume – nu numai in Europa, ci chiar si pana in indepartata Asie, in indepartata Japonie, aducandu-si astfel aportul extraordinar pentru brandul nostru de tara si chiar mai mult, pentru brandul batranului nostru continent, Europa. Acest produs, mierea romaneasca, aparent banal si nesemnificativ pentru unii, ar trebui sa constientizam ca reprezinta nu numai un deliciu culinar, ci in primul rand un tezaur de sanatate si, in egala masura, o reala valoare, care a fost apreciata in istoria noastra si in schimburile economice pe care le-am avut de mii de ani, inca de pe vremea dacilor, cu alte popoare din Europa.
Si, daca in deceniile trecute cercetatorii, oamenii de stiinta si apicultorii romani au jucat un rol esential in infiintarea organizatiilor mondiale ale mierii, ale produselor apicole, astazi, in continuare, oameni pasionati reusesc sa duca mai departe aceasta traditie. Este cazul brandului Apidava, care este apreciat si recunoscut nu numai in tara, ci in egala masura pe cele mai indepartate meleaguri. Iar Targul Mierii de la Blaj, Sarbatoarea Mierii de la Blaj, organizata de Apidava, reprezinta un eveniment cu totul si cu totul de exceptie din aceasta adevarata fortareata a culturii si traditiei noastre transilvane. La acest eveniment participa producatori din foarte multe tari, care stiu sa pretuiasca munca harnicelor albine. Participa si publicul larg, iubitorii de produsel apicole, dar si cercetatori, medici, specialisti in apinutritie, in apifitoterapie si toti iubitorii mierii de calitate. Credem, asadar, ca mierea si produsele apicole merita sa faca parte din brandul nostru de tara!
CONCURS
Asa cum v-am obisnuit, avem si un concurs, organizat, bineinteles, impreuna cu APIDAVA! Concursul se desfasoara pe pagina de Facebook Cecilia Caragea. Cinci dintre dumneavoastra vor putea castiga cate un borcan de miere poliflora Roua Florilor de la Apidava. Pentru a participa la concursul nostru, va invitam ca la prezentul material video sa inserati un comentariu cu textul „Branduri romanesti precum Apidava, in Europa!” si peste trei zile de la postarea prezentului material video (joi, 10 mai 2018) vom extrage la sorti cei cinci castigatori.
Si noi va invitam, de Ziua Europei, la un subiect de meditatie: De ce ar trebui apicultura sa fie luata in considerare ca directie pentru brandul nostru de tara? De ce credeti dumneavoastra ca apicolele romanesti sunt printre cele mai bune din lume si de ce ar trebui sa ne mandrim cu ele?